Vorstellungsgespräch. Quelle: Fotolia, Photographee.eu

Stellen und Doktorarbeiten

Einsendeschluss:  • Standort: Leipzig PostDoc / Senior Scientist (m/f/x) for Human Biomonitoring
limited to 36 months, with the possibility of extension according to WissZeitVG; possibility of transition into a permanent position (tenure track), for biomonitoring in cohort studies, esp involving children.
Einsendeschluss:  • Standort: Halle PhD position (m/f/x)
PhD position (m/f/d)
Sub-project/Topic: "Diversity and specialization of arbuscular mycorrhiza as a driver of long-term biodiversity-ecosystem functioning relationships in plant communities" within the DFG-funded Research Unit “Biotic interactions, community assembly, and eco-evolutionary dynamics as drivers of long-term biodiversity–ecosystem functioning relationships – FOR 5000”.
The sub-project aims to elucidate the mechanisms driving biodiversity and community assembly of arbuscular mycorrhizal fungi under different plant diversity conditions in the Jena Experiment. A strong focus is on the interplay between plants and fungal diversity and its changes over time during a strengthening biodiversity–ecosystem functioning relationship. Anticipated start of the project is 1st of January 2020.
Einsendeschluss:  • Standort: Leipzig PhD position (m/f/x) for Plant Evolutionary Ecology and Biodiversity Research
We are offering 4 year PhD position (m/f/x) for Plant Evolutionary Ecology and Biodiversity Research to conduct research on plant trait variation and evolution in the biodiversity-ecosystem functioning context in the framework of a long-term grassland biodiversity experiment (Jena Experiment).
Einsendeschluss:  • Standort: Leipzig Berufsakademie-Studium Biotechnologie
Sie möchten ein praxisorientiertes Studium an der Schnittstelle zwischen IT und Wirtschaft absolvieren? Dann könnte Sie diese Stelle interessieren!
Einsendeschluss:  • Standort: Leipzig Berufsakademie-Studium Wirtschaftsinformatik
Einsendeschluss:  • Standort: Halle Masterarbeit
Empirische räumliche Modellierung der Bodentextur im Wassereinzugsgebiet der Bode. Generieren von hochaufgelöster räumlicher Bodeninformation mit pedometrischen Methoden.
Einsendeschluss:  • Standort: Halle Masterarbeit
Empirische räumliche Modellierung der Bodenkohlenstoffvorräte in einem Páramo-Gebiet. Generieren von hochaufgelöster räumlicher Bodeninformation mit pedometrischen Methoden.
Proximalbodenerfassung des organischen Bodenkohlenstoffs