Claudia Neitzel

Contact/ Address

Claudia Neitzel
Administrative Manager of the European Topic Centre for Inland, Coastal and Marine waters (ETC/ICM)

Department Aquatic Ecosystem Analysis and Management (ASAM)
Helmholtz Centre
for Environmental Research - UFZ
Brückstr. 3a, 39114 Magdeburg, Germany

phone +49 (0) 391 810 9671
claudia.neitzel@ufz.de

Claudia Neitzel

Career History

Since 2019

Administrative Manager of the European Topic Centre for Inland, Coastal and Marine waters (ETC/ICM), Helmholtz Centre for Environmental Research - UFZ

2017 - 2018

Assistant of the European Topic Centre for Inland, Coastal and Marine waters (ETC/ICM), Helmholtz Centre for Environmental Research - UFZ

2016 - 2017

Researcher at Otto von Guericke University Magdeburg, Institut I – Education, Vocation and Media

2016 - 2017

Project Administrator, RKW Sachsen-Anhalt GmbH

2016

Master of Arts "Cultural Engineering", Otto von Guericke University Magdeburg

2015 - 2016

Project staff, RKW Sachsen-Anhalt GmbH

2011 - 2014

Researcher at Fraunhofer Institute for Factory Operation and Automation IFF

2010 - 2012

Project staff Otto von Guericke University Magdeburg,
Institute of Logistics and Material Handling Systems

2010

Bachelor of Arts "European Studies", Otto von Guericke University Magdeburg


Publications

  • Theilmann, C. (2018): (Re-)Konstruktion von Lehr-Lernsettings im Bereich der wissenschaftlichen Weiterbildung. Masterarbeit, Otto-von-Guericke-Universität Magdeburg, Fakultät für Humanwissenschaften, 2016. DOI: 10.24352/UB.OVGU-2018-134
  • Shkonda, A., Krüger, S.-K., Theilmann, C. (2017): Eine systemische Strategie für Entwicklung und Übertragung von aufgabenorientierten Curricula in der wissenschaftlichen (Weiter-)Bildung: Eine Handreichung. Magdeburg: Universitätsbibliothek. DOI: 10.24352/UB.OVGU-2017-020
  • Theilmann, C. (2014): Visualisierung von Wertströmen bei Mass Customization. In: CLIC Executive Briefing No. 026, ISSN 1866-4148, S. 35-37
  • Theilmann, C. (2014): RFID: Schlüsseltechnologie zur effizienten Informationsbereitstellung bei Mass Customization. In: CLIC Executive Briefing No. 026, ISSN 1866-4148, S. 38-40.
  • Theilmann, C., Hukauf, M. (2014): Customer Integration in Mass Customization: A Key to Corporate Success. International Journal of Innovation Management, Vol. 18, No. 03, 1440002, DOI: 10.1142/S1363919614400027
  • Garrel, J. von, Theilmann, C. (2013): Effective and Efficient Process Organization: Facilitating Customer Interaction in Mass Customization. In: Proceedings of the 16th QMODConference Portorož, Slovenia, September 2013, ISBN 978-961-232-269-4, pp.1752-1762.
  • Theilmann, C. (2013): Optimale Prozessgestaltung bei kundenindividuellen Dienstleistungen. In: Fraunhofer-Institut für Fabrikbetrieb und -automatisierung. Leistungen und Ergebnisse. Jahresbericht 2012, Magdeburg: Fraunhofer IFF, S.40f., http://d-nb.info/995998078
  • Schenk, M.; Garrel, J. von; Theilmann, C. (2012): Interaktive Wertschöpfung produktiv gestalten: Methoden zur Visualisierung der Kundenintegration bei Mass-Customization-Dienstleistungen. In: ZWF Zeitschrift für wirtschaftlichen Fabrikbetrieb, 107 (10), S. 757-760.